Nasi Mieszkańcy z radością korzystają z wyjazdów na basen. Pływalnia ,,KORAL” w Morawicy to wyjątkowy kompleks sportowo-rekreacyjny.
W dniach 06 i 08 lipca mieszkańcy Domu wybrali się na wycieczkę do Buska – Zdroju, gdzie w południowej części miasta, na terenie nowego parku zdrojowego powstała jedna z największych tężni solankowych w Polsce.
Zgodnie ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3 ww. ustawy.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
Dom powinien zapewnić wskazaną dostępność bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, placówka niezwłocznie informuje wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku nie jest możliwe lub znacznie utrudnione, Dom zawiadamia o tym wnioskodawcę i proponuje dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy Dom nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa wyżej.
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
Zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach z żądaniem o zapewnienie dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej lub jej elementu albo o ich udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie o zapewnienie dostępności powinno zawierać:
Dom powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, placówka niezwłocznie informuje osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin realizacji żądania, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli Dom nie jest w stanie zapewnić dostępność zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia osobę o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu.
W przypadku, gdy placówka odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Żądanie o zapewnienia dostępności cyfrowej można składać:
• drogą pocztową na adres: Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach, Łagiewniki 73, 26 – 020 Chmielnik
• drogą elektroniczną na adres: dpslagiewniki.dostepność@vp.pl
Opis Domu
Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach znajduje się w gminie Chmielnik w województwie świętokrzyskim.
Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach to placówka całodobowej W Domu mieszkają mężczyźni z niepełnosprawnością intelektualną Posiadamy 185 miejsc. |
Kontakt z Domem
Z Domem możesz skontaktować się w następujący sposób:
- telefonicznie, pod numerem telefonu: 41 354 - 20 - 76 |
|
mail na adres: |
|
- wysyłając pisma na adres: Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach, Łagiewniki 73, 26 – 020 Chmielnik |
|
- przychodząc bezpośrednio do placówki od poniedziałku do piątku, w godz. od 7:00 do 15:00. |
Na terenie Domu znajdują się cztery budynki mieszkalne, duży park, boisko sportowe, terapia, rehabilitacja i kaplica.
Budynek Administracji znajduje się przed wejściem na teren Domu.
Dyrektorem Domu jest Pan Jerzy Kulpiński.
Nasze usługi
Nasz Dom to miejsce, w którym zostaniesz otoczony opieką przez całą dobę.
Nasza kuchnia zapewni Ci zdrowe i smaczne posiłki, zgodne z zaleceniami lekarskimi.
Prowadzimy zajęcia: plastyczne, muzyczne, teatralne, filmowe, sportowe, kulinarne.
W zajęciach terapeutycznych będziesz mógł uczestniczyć w salach terapii lub w świetlicach oddziałowych.
W okresie letnim zajęcia prowadzone są również na terenie parku i boiska sportowego.
Zajęcia rehabilitacyjne prowadzone są w dwóch odpowiednio wyposażonych salach lub w pokoju mieszkańca.
Pracownicy dbają, aby każdy mieszkaniec Domu czuł się bezpiecznie i był zadowolony.
W Domu zatrudniony jest psycholog, z który służy mieszkańcom poradą i pomaga rozwiązywać ich problemy.
Pielęgniarki dbają o zdrowie i dobre samopoczucie podopiecznych.
Opiekunowie pomagają mieszkańcom w codziennych czynnościach. Można z nimi porozmawiać na każdy temat.
Pokojowi dbają o porządek we wszystkich pomieszczeniach.
Pracownicy socjalni pomagają mieszkańcom odnaleźć się w nowym środowisku, w kontaktach z rodziną oraz w załatwianiu spraw urzędowych.
Pracownicy socjalni pracują od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 15:00.
Dom posiada trzy samochody, z których mieszkańcy korzystają podczas wyjazdów do lekarzy, urzędów i na wycieczki.
Strona 38 z 42