Opis Domu

Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach leży na terenie gminy Chmielnik w woj. świętokrzyskim.
Przeznaczony jest dla mężczyzn niepełnosprawnych intelektualnie i przewlekle psychicznie chorych.
Posiadamy 185 miejsc w pokojach jedno, dwu i trzyosobowych.
Na terenie Domu znajdują się cztery budynki mieszkalne, duży park, boisko wielofunkcyjne, terapia, rehabilitacja i kaplica.
Budynek Administracji znajduje się przed wejściem na teren dps.
Dyrektorem Domu jest Pan Jerzy Kulpiński.

Nasze usługi

DPS to miejsce, gdzie otacza się opieką osoby wymagające pomocy w codziennych czynnościach.
Mieszkańcom Domu zapewniamy opiekę przez całą dobę.
Posiadamy kuchnię która przygotowuje zdrowe i smaczne posiłki zgodnie z zaleceniami lekarskimi.
Prowadzimy zajęcia: plastyczne, muzyczne, teatralne, filmowe, sportowe, kulinarne. Zajęcia terapeutyczne odbywają się grupowo w salach terapii lub w świetlicach oddziałowych. W okresie letnim zajęcia prowadzone są również na terenie parku i boiska sportowego.
Zajęcia rehabilitacyjne prowadzone są w sali ćwiczeń ruchowych lub w sali, gdzie prowadzone są zabiegi rehabilitacyjne. W razie potrzeby ćwiczenia z mieszkańcem odbywają się w jego pokoju .

Pracownicy dbają, aby każdy mieszkaniec DPS czuł się bezpiecznie i był zadowolony.
W dps zatrudniony jest psycholog, z którym można porozmawiać o swoich problemach i otrzymać poradę.
Pielęgniarki sprawdzają, jak się czuje podopieczny, podają leki, wykonują zabiegi.
Opiekunowie pomagają w myciu, przebieraniu się, spożywaniu posiłków. Można z nimi porozmawiać na każdy temat.
Pokojowi dbają, aby we wszystkich pomieszczeniach było czysto.
Pracownicy socjalni zajmuje się takimi sprawami mieszkańców jak: kontakt z rodziną, z urzędami, bankami, sądem. Pomagają w rozwiązywaniu trudnych sytuacji i załatwianiu codziennych spraw.
Pracownik socjalny pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 15:00.
Dom posiada trzy samochody, z których mieszkańcy korzystają podczas wyjazdów na umówione wizyty lekarskie lub wycieczki.
 
Kontakt z Domem

Z DPS możesz skontaktować się w następujący sposób:

  • telefonicznie, pod numerem telefonu 41 354-20-76,
  • poprzez wysłanie e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • poprzez wysłanie pisma na adres: Dom Pomocy Społecznej w Łagiewnikach, Łagiewniki 73, 26 – 020 Chmielnik,
  • przychodząc bezpośrednio do placówki od poniedziałku do piątku, w godz. od 7:00 do 15:00.
Starostwo Powiatowe w Kielcach
Biuletyn Informacji Publicznej w Łagiewnikach
Program Szwajcarski - Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych